2023_11_15_Erasmusdays.png

We celebrate the Erasmus Days - 2023

27/12/2023

In the week from 25 September to 29 September 2023, our school, Europagymnasium Kerpen, celebrated the Erasmus Days. The Erasmus team prepared various activities for all students on the topics of "European Union" and "Sustainability". These took place every day during the breaks. On Monday, Tuesday and Wednesday, the students discovered Europe in a hands-on way. They played kahoot together and learnt lots of interesting new facts about European countries. They also had fun playing a memory game with flags and countries. On Thursday and Friday, we continued with our second topic, "Sustainability". The students collected ideas and suggestions on the question "How can we live more sustainably?", after which a poster was created together. On Friday, we also organised the "Give a smile" campaign, where everyone could write something nice on a postcard and then give it to someone from another culture. Because one thing is clear: everyone should always feel welcome at our school!

In this video you can see the impressions of the week:

The Erasmus team would like to thank so many students for supporting us every day!

Wir feiern die Erasmus Days - 2023

In der Woche vom 25.09. bis zum 29.09.2023 hat unsere Schule, das Europagymnasium Kerpen, die Erasmus Days gefeiert. Das Erasmus Team hat verschiedene Aktivitäten für alle Schüler:innen zu den Themen "Europäische Union" und "Nachhaltigkeit" vorbereitet. Diese fanden jeden Tag in den Pausen statt. Montag, Dienstag und Mittwoch entdeckten die Schüler:innen Europa praxisnah. Sie haben zusammen ein Kahoot gespielt und viele neue interessante Fakten über europäische Länder gelernt. Außerdem hatten sie Spaß daran, ein Memory mit Flaggen und Ländern zu spielen. Am Donnerstag und Freitag ging es weiter mit unserem zweiten Thema, "Nachhaltigkeit". Die Schüler:innen sammelten Ideen und Vorschläge zur Frage "Wie kann man nachhaltiger leben?", woraufhin zusammen ein Plakat erstellt wurde. Am Freitag veranstalteten wir zudem die Aktion "Schenke ein Lächeln", bei dem jeder eine Postkarte beschriften konnte, auf der etwas Nettes verfasst wurde, um diese im Anschluss jemanden aus einer anderen Kultur zu schenken. Denn eins ist klar: Jeder soll sich immer willkommen an unsere Schule fühlen!

Das Erasmus-Team bedankt sich, dass uns jeden Tag so viele Schüler:innen unterstützt haben!